Strani

torek, 3. januar 2012

TBT: Delo

Ne, nisem spet pozabila na besedo tedna, le veliko dela imam, zato danes beseda tedna delo.

V koncentracijskih taboriščih so imeli napise "Arbeit machts frei" ali delo osvobaja. Sicer neprijetno obdobje v zgodovini, o kateri v Nemčiji bojda ne želijo govoriti, ampak to je moja prva asociacija, ko slišim besedo delo.

Druga je Zoran dela. Očitno sem še zmeraj pod vplivom plakatov in oglasov za državno zborske volitve v decembru. Meni je bil slogan kar všeč, kratek in jedernat.

Kakorkoli, danes ne želim pisati o zgodovini in tudi ne o politiki. Bom pa povedala nekaj o meni in mojem delu.

Ko imam veliko dela, sem ponavadi najbolj produktivna. Trenutno se učim, pišem blog, delam predstavitev, urejam zadeve za košarko, berem članke za delo in za nalogo, ki jo moram napisati, berem knjigo in še kaj bi se našlo, kar se je trenutno izgubilo v mojem prospektivnem spominu. V tem spominu se skrivajo informacije o tem, kaj moram še postoriti ali pa, če me moj želodec pošlje v trgovino, kaj moram kupiti v trgovini. To je posebna vrsta spomina, ki nam omogoča pomnjenje v prihodnosti. Torej kaj moramo še storiti. Ampak današnja beseda dneva ni spomin.

Če imam veliko dela, sem jaz veliko bolj vesela, srečna, kot takrat, ko nimam nič za delat in mi je dolgčas in imam preveč časa za razmišljanje. Ja, saj veste vedno nastopijo krize eksistence in tako ...

Ne boste verjeli ali pa mogoče že veste, da so na Harvardski univerzi s spremljanjem ljudi povsem svetu, ugotovili oz. "dokazali", da ko duša (mind) vandra naokoli ("mind wandering") ne pomeni, da je to srečna duša. Čeprav bi verjetno, vsi ki radi dnevno sanjate (day dreaming) trdili drugače. Lahko vas pomirim, da naj bi obstajalo tudi pozitivno-konstruktivno dnevno sanjanje.

Kakorkoli raziskava Track Your Happiness, ki sta jo sestavila dva harvardska psihologa, je pokazala, da 46,9 % ljudi, ko nekaj dela, ne razmišlja o tem, ampak razmišlja o nečem drugem. Kar jih ne naredi nič bolj srečne in zadovoljne, ampak ima ravno obraten učinek.

Raziskavo sta prilagodila za mobilne telefone, da se je vse še boljše slišalo, so sestavili aplikacijo za iPhone. Nekajkrat na dan, kolikokrat si sam izbral, v nekem časovnem obdobju, tudi to si si sam izbral, so ti na mail pošiljali vprašalnike, kjer si na lestvici, ki ni imela števil, označil kako se počutiš od zelo slabega počutja do odličnega. To si označil s potegom prsta, do stopnje, katera se ti je zdela, da najbolje opisuje tvoje razpoloženje. Zatem je sledilo še nekaj vprašanj, zanimalo jih je, kje si, kdo te obkroža, kaj počneš in še kaj bi se našlo. Skoraj vedno so bila vprašanja malo drugačna ali pa vsaj razporejena v drugačnem vrstnem redu oz. je bil izbor vprašanj drugačen.

Kakšni so bili rezultati?

Kot prava zagledanka v najnovejše gadgete, sem že dvakrat po tri mesece sledila svoji sreči. Nazadnje 8 mesecev nazaj. Na koncu obdobja dnevnih anket dobiš grafe z rezultati, ne pričakujte preveč, statistiko delati za nekaj tisoč ljudi, pač ni mačji mačji kašelj, kljub vsej informacijski tehnologiji, ki jo premoremo. Rezultati pokažejo, kako si se počutil/a, v odvisnosti od tega kje si bil/a, s kom si bil/a, kaj si počel/a ...

Kje je povezava z besedo delo?

Kakor sem že omenila duša, ki razmišlja o rečeh, ki jih ne dela, ni srečna. Torej je srečna duša tista, ki ima veliko dela in nima časa za razmišljanje o stvareh, ki jih tenutno ne dela. To drži, vsaj pri meni, celo "dokazano", in vem, da tudi pri marsikomu drugemu. Kar začnite se malo opazovati in boste hitro ugotovili, kdaj je vaše počutje najboljše. In ko se počutite najboljše, ste verjetno tudi bolj kreativni, veseli ... vsaj, upam, da to drži in je tale zapis med boljšimi na Piškotarni. Potem je bilo vredno drugo delo malo zamakniti.

Pa saj veste - brez dela, ni jela!

To je to!

Z

Ni komentarjev:

Objavite komentar