Strani

torek, 24. januar 2012

TBT: Kognitivna

Jutri imam izpit, ampak beseda dneva ni izpit. Bo mogoče drug teden, ko imam spet v sredo izpit. Jutri pišem izpit pri predmetu Uvod v kognitivno znanost.

Zadnje čase me veliko ljudi sprašuje, kaj študiram, sedaj na drugi stopnji, ko sem z biologijo zaključila. Odgovorim jim, da sem na Kognitivni znanosti. Temu sledijo začudeni pogledi in aaaa, ahaaaa ... ko sem pri volji, prijazno vprašam, če moj sogovorec/ka ve, kaj to je. Nemalokrat dobim odgovor:"Pa to je uno, aaa ma uno sj veš, joj ja uno"... Ja, res je, jaz vem kaj študiram, mojim sogovorci/ke se ne sanja. Kar je velika škoda za njih, ker je to, zelo verjetno, eno izmed bolj zanimivnih študijskih programov, ki si jih lahko izbereš. Se opravičujem za pristranskost, samo če na knjigi, iz katere se učim, piše v podnaslovu "The Introduction to the Science of the Mind" ali študij duševnosti (v slovenščini ni primernega prevoda za besedo mind, tako da ponavadi to postane duša ali um, zaradi česar verjetno dobim vse tiste čudne poglede), si lahko privoščim malo hvaljenja.

Kakorkoli, današnja beseda dneva je prvi pridevnik na TBTju in sicer kognitivna. O besedi znanost me sogovorci/ke ponavadi ne sprašujejo, čeprav se mi zdi, da bi bila kdaj taka debata prav primerna. Težava se pojavi v besedi kognitivna.

Priznam, da se ne spomnim, kdaj sem se seznanila s to besedo in kje sem jo spoznala. Verjento na internetu, tako ali tako jo zadnje čase povsod videvam. Izhaja iz latinščine, pomeni pridobiti znanje, vedenje o nečem. Kognicija preučuje kognitivna duševna stanja. S tem vam nisem dosti povedala. Torej študij, ki preučuje dušo ali "mind".

Kognitivna znanost je interdisciplinarno področje, ki združuje filozofijo, psihologijo, jezikoslovje, umetno inteligenco, antropologijo in meni najljubšo nevroznanost. Še kaj bi se našlo, v zadnjem času se širi v vse smeri. Splošna opredelitev kognitivne znanosti je, da je to znanost o duševnih procesih. V ožjem smislu to pomeni, da se ukvarja s kognitivni procesi kot so: zaznavanje, pomnjenje, učenje, reševanje problemov, odločanje, jezik ... Sedaj spadajo zraven še čustva, ki igrajo pomembno vlogo pri vseh teh procesih in zavest, ki nam "omogoči", da lahko sploh ločimo te procese in se jih zavedamo.

Pa naj kdo reče, da to ni zanimivo?!?

Tudi študentje kognitivne znanosti, dobimo vpogled v skoraj vse zgoraj naštete vede in se z njimi seznanimo. Kaseneje se bomo usmerili verjetno v eno ali dve področji. Vendar upam, da nam bo tudi kasneje uspelo zadržati ta širok pogled in pregled nad vsem in se ne bomo zaprli v svoj mehurček, daleč stran od vseh ostalih.

Če vas zanima, kaj več o tem, klik na spletno stran mojega študija in si razširite obzorja. Jaz moram, žal, za knjige.

To je to!

Z

Ni komentarjev:

Objavite komentar