Strani

torek, 20. december 2011

TBT: Meriti

Še nikoli nisem imela za besedo dneva besedne vrste glagol. Danes sem se odločila za besedo meriti.

Ljudje smo začeli metrični sistem uporabljati v 16. stoletju. Vsaj tega desetiškega, kot ga poznamo danes. Tudi prej v Starem Rimu, v Grčiji so marsikaj izmerili.

Omenit je potrebno še posebni imperialni merski sistem, po katerem so znani angleži. Leta 1824 so ga določili z aktom tež in mer. Merski sistemi so zelo raznoliki in zanimivi. Prav zanimivo bi bilo prebrati kakšno knjigo o zgodovini merjenja ali kaj podobnega. Priporoča kdo kaj?

Zadnje čase imam občutek, da smo ljudje kar mahnjeni na to da vse kar se da izmerimo, preštejemo in tako nekako ovrednotimo. Kdaj se zgodi celo, da pozabimo kaj merimo ali pa merimo narobe? Ali pa sploh ne emo kaj merimo? Ampak pomembno je da vidimo neke številke pred sabo, ki jih lahko z drugimi nekako povežemo in potem si mislimo, da že vemo vse. To ni res. Podatke raznih meritev se da prikazati, tako da nekaj pomenijo ali pa so čisto brez pomena, vprašanje le kako se znajdemo. Kakorkoli, v te vode se ne želim spuščati, želim le opozoriti, da vse kar je izmerjeno in zapisano s številkami na nekem super dper seksi grafu ni nujno nek dober rezultat.

Ob besedi meriti, sem se spomnila, na težave, ki jih je imela sestra kakšna dva tedna nazaj, ko se je učila pretvorbe mer. Saj se spomnite, kaj je že to deci, mili, piko. Pogostokrat imam tudi jaz težave, ko pridem do mer piko, femto. Zato sem se odločila poiskat kakšne mnemonikse, ki bodo to za vedno spravili v moj možgan. najbolj všeč mi je tale: Darn Clever Mnemonics Makes No Prefix Forgettable, Absolutely. Pa še zame, ker obožujem molekularni svet je super.

Na besedo meriti me je vedno spomni vprašanje: "Ej Zarja, kok si pa ti res visoka?" Po tem vprašanju se počutim kot da sem Burj Khalifa. Najvišja stavba na svetu, ki meri kar zavidljivih 829 metrov. Res ne maram tega vprašanja. Kakorkoli kljub mojim 184 centimetrom, ne sežem niti do kolen najvišjim NBA košarkašem.

To je to!
Z

Ni komentarjev:

Objavite komentar