Strani

torek, 22. november 2011

TBT: Program

Program, ki bi se lahko imenoval Zarjin koledar, v moji glavi zelo dobro deluje, in sicer: torek je, čas je za torkovo besedo tedna, Zarja pojdi pisati. Sicer je tale spomin (spomin v prihodnost, kaj!?!) oz. načrtovanje del prospektivnega spomina.

Sreda me je skoraj ujela, ravno zaradi zaposlenosti s programiranjem. Na novem študiju se učim programiranja. Delamo Pythona. To je eden izmed najbolj prijaznih programskih jezikov. Sem danes po vajah poslušala o Javi in prišla do sklepa, da mi je Python ušeč. Samo malo več časa mu moram posvetiti.

Kakorkoli, kaj zame pomeni programiranje? Sposodila si bom nekaj razlage iz predavanj, pri katerih trenutno obdelujemo pisanje funkcij. Torej funkcije so kot recepti, kaj naj računalnik naredi. Vse vmesne korake moramo računalniku zelo jasno povedati. Ko vse to narediš, se lahko zgodi tudi, da program deluje. Na koncu si zelo vesel, nekako tako, kot v osnovni šoli ali gimnaziji po tem ko si uspešno rešil/a kakšno matematično nalogo. Se še spomnite tega?

Beseda program izvira iz stare grščine - programma. Razdelimo jo lahko na dva dela pro- in -graphien. Torej pro- vodi do naprej, vnaprej; -graphien pa pisati. Torej nekaj, kar je bilo vnaprej napisano. V grščini pa programma pomeni napisano javno obvestilo.

Za pomen lahko pobrskamo po SSKJ-ju, kjer najdemo dooolg zapis. Kratek povzetek:
prográm  -a m (ȃ1. skupek nalog, del, ki se določijo za uresničitev: določiti, uresničiti program; sprejeti kako nalogo, zahtevo v program; knjižni programzaložbe; program organizacije, vlade; program reform / program te šole je zahteven / raziskavo tega vprašanja si je postavil za življenjski program / raziskovalniprogram; vesoljski program
      ...
4. skupek dejanj v določenem zaporedju, ki jih naprava opravi sama: program robota, semaforja; pralni stroj s petnajstimi programi / program ožemanja perila / avtomatski, ročni program // elektr. urejen spisek instrukcij, ki določa vrsto in zaporedje operacij, potrebnih, da (elektronski) računalnik reši nalogo: izdelati program; v računalnik vloženi program / krmilni, nadzorni, servisni program / računalniški program
Četrta razlaga pove, kaj jaz zadnje čase ustvarjam na računalniku. V določenem zaporedju zapisujem, kaj naj računalnik naredi, da jaz na koncu dobim nek uporaben rezulat. Ob vsem tem večkrat doživim Aha! efekt. Sicer pri meni je redko kdaj res AHA! prisoten, večkart si rečem, joj kako sem neumna, da tega nisem prej pogruntala. A vseeno so te izpadi neumnosti, meni zelo všeč, še toliko bolj vesela sem, ko lahko spoznanja hitro preizkusim, tako da program malo spremenim in preizkusim, če deluje. In ko deluje, ah saj sem že napisala v začetku tega prispevka, efekt rešene matematične naloge.

Spomnila sem se še na Arhimeda, ki je tudi imel svoj Eureka! moment. Zgodba gre nekako tako, ko je Arhimed stopil v svojo kopel napolnjeno z vodo, je opazil da se ob tem gladina vode dvigne. In hitro premislil, da bi lahko ta volumen vode enačil z volumnom telesa oz. dela telesa, ki se je potopilo v vodo. Rekel si je: "Našel sem jo! = Eureka!" Nekako tako izgleda moje programiranje, le da nimam vode blizu računalnika.

To je to!

Z

Ni komentarjev:

Objavite komentar